12 października 2018r. Mieszkańcy naszego Domu wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej w Licheniu Starym. Widok Bazyliki Licheńskiej już z oddali zrobił na nas ogromne wrażenie.

Zakwaterowaliśmy się w Domu Pielgrzyma „Nazaret" i po pysznym obiedzie wyruszyliśmy zwiedzać Licheń.Zachwyceni pięknem architektury sakralnej i rozmiarem sanktuarium, pragnęliśmy zobaczyć jeszcze więcej. Następnie udaliśmy się na Golgotę. W trakcie wędrówki, mijaliśmy jaskinie z instalacjami ukazującymi stacje Drogi Krzyżowej oraz podziwialiśmy rozpościerające się z Golgoty coraz efektowniejsze i bogatsze widoki. Poza zwiedzaniem pielgrzymi wzięli udział we Mszy Świętej celebrowanej w największej w Polsce, ósmej w Europie i dwunastej na świecie świątyni. Mieszańcy zakupili okolicznościowe pamiątki dla siebie i swoich bliskich i zmęczeni ale szczęśliwi, wróciliśmy do Domu Pielgrzyma. Wieczorem całą grupą przeszliśmy się Laskiem Grąblińskim, w którym znajduje się Droga Krzyżowa.
Rankiem, po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą drogę w kierunku Warszawy. Pobyt w Stolicy zaczęliśmy od przywitania kolumny Zygmunta i przejścia w kierunku pomnika Małego Powstańca Warszawskiego w poszukiwaniu Restauracji „Pod Barbakanem". Po posileniu się obiadkiem udaliśmy się na umówione spotkanie z przewodnikiem. Trasa wycieczki po Warszawie przebiegała od Kolumny Zygmunta w stronę Zamku Królewskiego. Przechodząc Placem Zamkowym podziwialiśmy panoramę ze Stadionem Narodowym. Zobaczyliśmy Zamek Królewski, Archikatedrę Św. Jana, Grób kardynała S. Wyszyńskiego, Dziekania (fragment gąsienicy czołgu) , Kanonie -gdzie każdy chodził wokół dzwonu, aby zapewnić sobie szczęście. Byliśmy też na tarasie widokowym z panoramą Wisły i Pragi. Na rynku Starego Miasta przywitaliśmy się z Syrenką. Przy każdym z tych pięknych miejsc przewodnik opowiadał nam ciekawostki o danym zabytku i przybliżał historyczne wydarzenia. Jakże ciekawie słuchało się opowieści przewodnika, podczas której wtrącał coraz to nowsze i ciekawsze informacje nawiązujące do historii, kładąc szczególny nacisk na przypadające w tym roku 100-lecie odzyskania niepodległości. Na koniec poszliśmy również pod Belweder. Następnie przejechaliśmy autokarem pod „Łazienki Królewskie" na krótki spacer, aby wykorzystać w pełni przepiękną pogodę, która uśmiechała się do nas promieniami słońca. Trochę zmęczeni lecz bardzo zadowoleni, pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną do naszego Domu w Cisewiu, aby opowiedzieć wszystko co udało się nam zobaczyć podczas wycieczki.